∞ HİCANKA ∞

Çarşamba, Kasım 30, 2005

Söz

Bir dergide okuyup da çok beğendiğim yazıyı sizinle paylaşmak istiyorum:

Söyledim,
Duydu anlamına gelmez
Duydu,
anladı anlamına gelmez
Anladı,
Hak verdi anlamına gelmez
Hak verdi,
İnandı anlamına gelmez
İnandı,
Uyguladı anlamına gelmez,
Uyguladı,
Sürdürecek anlamına gelmez....


Çok doğru olduğunu düşünüyorum benim de insan ilişkilerine bakış açımı yansıtıyor.
Bir de Mevlana'dan bir söz aktaralım konuyla paralel; "Ne kadar bilirsen bil söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır."

12 Comments:

  • Geçenlerde bir mail geldi.. İran'da suskunlar meclisi varmış zamanında diye.. Devamında bildiğimiz bir hikayeye bağlanıyor.. Ama enteresan olan, 30 kişi sürekli bir araya gelip konuşmadan otururlarmış.. Senin de yazdığın düşünülünce, hiçbir şey konuşmanın anlamı kalmıyor zaten Murat.

    By Blogger Ufuk Ilter, at 30 Kasım, 2005 19:10  

  • Bu arada yeni yeni isimler de görmek ne mutlu edici değil mi?.. Gerçi kendi içimizde, daha fazla nasıl faydalı kullanabiliriz blog aktivitesini diye tartışmakta da fayda var.

    By Blogger Ufuk Ilter, at 30 Kasım, 2005 19:11  

  • Öncelikle gülsüm düşüncene katılmamak mümkün değil...
    teşekkür ederim.

    By Blogger hicanka, at 01 Aralık, 2005 09:00  

  • sükutu yaşam biçimi yapmış insan mustafa... sana da çok teşekkürler ne güzel şeyler yazıyorsun

    By Blogger hicanka, at 01 Aralık, 2005 09:01  

  • evet ufuk aslında blog alemini nasıl daha verimli kullanabilirizi düşünmek lazım bence de...
    Böyle paylaşımlar bile çok iyi oluyor...

    By Blogger hicanka, at 01 Aralık, 2005 09:03  

  • bazen ahsen sana göre kabul edilebilir olan başkasına göre olmayabiliyor...

    By Blogger hicanka, at 01 Aralık, 2005 12:55  

  • İşin biraz felsefi kısmına girecek olursak... Gerçek ve tek doğru bir tane ondan başka herşeyse sanal yada gölge. Gördüğümüz dünyada bile aslında herşey bizim algılarımızdan ibaret, nasıl algılıyorsak öyle görüyor öyle işitiyoruz. Mesela Görerek yada işiterek varlığını tescillediğimiz şeyler gerçek anlamda var mıdır, bunu da kesin olarak bilemiyoruz. Bu dünyanın rüyadan daha gerçek olduğunu nasıl iddia edebiliriz ki rüyadan uyandığımızı söyleyerek mi? Ama şu an yaşadıklarımızdan uyanmayacağımızı bilemiyoruz! Öyleyse doğrularda ( yada doruluğunu iddia ettiklerimiz)değişmekte bana, sana göre doğru bir başkasına göre yanlış olabilmekte. Bu dünyaya dair doğru denilenler aslında çoğunluğun kabul düzeyinden başka birşey değil...

    By Blogger hicanka, at 02 Aralık, 2005 09:32  

  • Bende çok doğru olduğunu düşünüyorum ...Bizde bazı şeyleri anlatırken veya söylerken böyle düşünsek ne kadar iyi olur...

    By Blogger Gamzeli, at 02 Aralık, 2005 15:05  

  • Hişşt neler konuşuyonuz burada?

    By Blogger Ufuk Ilter, at 02 Aralık, 2005 19:22  

  • Boşverin gelin bak, Tuna Kiremitçi, aşkları, dünyanın güzellikleri filan var benim blogda.. :p

    By Blogger Ufuk Ilter, at 02 Aralık, 2005 19:23  

  • Yaw ben iyice melami mi oldum yoksa bektaşi mi oldum nedir Murat :)

    By Blogger Ufuk Ilter, at 02 Aralık, 2005 19:24  

  • bu kadar derine inmeyen bence:)Sonra o derinlikler çıkılmaz olur!

    By Blogger Unknown, at 03 Aralık, 2005 16:26  

Yorum Gönder

<< Home